Längdskidor!

Idag har vi tagit en tur till Åkulla bokskogar för en heldag med längd skidor. Lärarna sa att de skulle bli kallt så jag hade väldigt mycket kläder på mig. I början var det väldigt varmt. Men sen kom vi till en "korsning" mellan två vägar och blev tvungna att välja 5 kilometer eller 2,5. Vi tog 5 kilometern efter ett långt övervägande. Det var på en stig i skogen mycket av tiden så det var inga spår. Men några klasskamrater hade åkt precis innan oss och spårat. Det var svårt att ta sig fram men vi var extremfall. Clara trillade väldigt ofta. Och det tog oss över en timme att komma fram. Det var jobbigt men väldigt roligt! Särsilgt i en neförsbaken utan spår. Där Kajsa åkte in i en "ismur" istället för att åka över den, det såg väldigt roligt ut när hon stupade framåt. Och i samma backe trillar Clara tre, fyra gånger på väg ner hahahah. I nästa backen gjorde jag samma som Kajsa.

Synd att inte du kunde följa med Lina :(  krya på dig!




Ni får ursäkta bildkvaliteten. Glömde kamera och har inte så bra mobilkamera...





Åkulla skog! Det var precis vid lastbilen mitt i skogen som påminnde om den i Jeepers Creepers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0